40% klanten Ineas weet nog niet dat autoverzekering 1 september stopt

Op 24 juni jl. is voor autoverzekeraar Ineas de Noodregeling in werking getreden. Vorige week werd door de bewindvoerders van Ineas bekend gemaakt dat klanten per 1 september 2010 niet meer zijn verzekerd. Zelf.nl, de verzekeraar waarmee de bewindvoerders een regeling overeengekomen zijn, geeft aan dat ca. 40% van de klanten na één week nog niet heeft gereageerd. Deze klanten zijn veelal op vakantie. Dit blijkt uit het aantal geopende e-mails en andere contacten, die klanten van Ineas met Zelf.nl hebben gehad.

Zelf.nl dekt met terugwerkende kracht vanaf 24 juni 2010 de cascoschades tot 1 september 2010. Vóór 7 augustus 2010 kunnen klanten zich aanmelden op www.zelf.nl/ineas.

Vakantieperiode

“Het overgrote deel van de klanten met wie wij in contact komen, meldt zich aan bij Zelf.nl”, aldus Marco van Muiswinkel, directeur van SNS Reaal dochter Zelf.nl. “Maar we zien wel dat ongeveer 40% van de klanten nog niet heeft gereageerd. De vakantieperiode speelt hierbij ongetwijfeld een belangrijke rol. Op vakantie hebben mensen vaak geen toegang tot hun e-mail, en de brief die naar het thuisadres is gestuurd, is natuurlijk nog niet gelezen. Deze mensen weten hoogstwaarschijnlijk nog niet dat hun Ineas verzekering per 1 september stopt”.

Samen met de bewindvoerders zal Zelf.nl het nodige doen om ook deze mensen te bereiken. “We denken o.a. aan het versturen van SMS-jes. Zo kunnen ook de vakantiegangers op de hoogte worden gebracht om te voorkomen dat zij na 1 september onverzekerd rondrijden. We zullen ons samen met de bewindvoerders inzetten om alle Ineas-klanten te informeren over de mogelijkheid om bij ons een nieuwe verzekering af te sluiten.”, aldus Marco van Muiswinkel. “De uiteindelijke verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een nieuwe verzekering bij Zelf.nl of een andere verzekeraar per 1 september blijft uiteindelijk wel bij de klant zelf”, voegt Marinus Pannevis hier namens de bewindvoerders van Ineas aan toe.

Over Zelf.nl

Zelf.nl is een handelsnaam van Proteq Schadeverzekeringen N.V. (100% onderdeel SNS Reaal), een verzekeraar met een sterke solvabiliteit van meer dan 350%, ruimschoots boven het wettelijk minimum van 100% en het marktgemiddelde van 273%. Zelf.nl richt zich via internet op particuliere klanten en kenmerkt zich door een scherpe prijs, zonder concessies te doen aan de kwaliteit en klantwaardering. Voor verdere informatie www.zelf.nl/ineas.

You may also like...

4 Responses

  1. Lekker goed ingelicht dan, dit zie je trouwens wel vaker voortkomen tegenwoordig. Schande.

  2. Victor zegt:

    @Autoverzekering

    Je hebt waarschijnlijk het artikel niet goed gelezen. Zelf.nl informeert juist openlijk dat alle klanten zijn benaderd middels zowel een papieren mailing als emailing. 40% heeft nog niet gereageerd. Daarnaast wordt sms voor vakantiegangers ingezet.

    Wat is hier schandalig aan?

  1. 27-07-2010

    […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door VicKuP, Zelf Verzekeringen. Zelf Verzekeringen heeft gezegd: 40% klanten Ineas weet nog niet dat autoverzekering 1 september stopt | http://tinyurl.com/2fj3m3z […]

  2. 24-07-2012

    […] van Ineas te verlengen tot en met 21 augustus. Deze stond oorspronkelijk op 7 augustus. In een vorig bericht hebben we al aangegeven dat ongeveer 40% van de Ineas klanten nog niet op ons aanbod heeft […]