95 procent minder conflicten met financiële instellingen

In het verleden hebben financiële instellingen niet altijd in het belang van de consument gehandeld. En dat is een goed voorbeeld van een understatement. Het spaargeld van veel Nederlanders is in gevaar gebracht door het faillissement van Lehman Brothers en Landsbanki (bekend van Icesave). Daarnaast is er veel rumoer ontstaan rondom de kosten van beleggingsverzekeringen. Een aantal verzekeraars heeft zeer ingewikkelde producten tegen te hoge kosten verkocht. Als we naar dit alles terugblikken, kunnen we vaststellen dat financiële partijen het niet goed hebben gedaan naar hun klanten toe.

Onvrede financiële klanten terug te vinden in claims op rechtbijstandverzekering

Sinds de kredietcrisis is de onvrede van klanten over financiële instellingen terug te vinden in het aantal claims op de rechtsbijstandverzekering van Zelf.nl. Als verzekeraar bieden we dekking voor rechtshulp bij juridische geschillen met bank of verzekeraar.

In 2008 zie ik dat veel klanten rechtshulp nodig hebben vanwege een conflict over het contract dat ze bij een financiële instelling hebben afgesloten. Via rechtshulp proberen klanten het conflict met behulp van deskundige ondersteuning op te lossen.

Aantal conflicten financiële instellingen enorm gedaald/

Nu de financiële markten zich in rustiger vaarwater bevinden, is het aantal meldingen van klanten in conflict met financiële instellingen fors gedaald. In 2012 heeft Zelf.nl 95 procent minder meldingen over conflicten met financiële instellingen ontvangen ten opzichte van 2008.

Die daling is behoorlijk spectaculair! Het is een positief teken dat de klant minder in conflict raakt met financiële instellingen. Waardoor denkt u dat dit komt? Heeft het te maken met verbeterde inzicht van klanten in de financiële wereld, of heeft dit te maken met het feit dat financiële instellingen hun leven hebben gebeterd?

Zelf

Jij leeft. Zelf verzekert.

You may also like...