“Ach, dat doe ik wel even via de glasverzekering…”

Een kort stukje uit het leven gegrepen. Onze collega Rick maakte het volgende mee:

Mijn buurman moest de ruit van zijn achterdeur laten vervangen, omdat zijn zoontje iets te enthousiast de deur had dicht gedaan. Al de volgende dag stond er een busje van een glasservice voor de deur. Omdat er in het glas van mijn voordeur ook een flinke barst zat, vroeg ik de medewerker van de glasservice of hij ook meteen bij mij aan de slag kon.

Zijn eerste reactie was: “wilt u het regelen via uw glasverzekering, of betaalt u het zo?” Tussen deze twee mogelijkheden bleek een aanzienlijk prijsverschil te zitten. In het nadeel van de verzekering welteverstaan! Dit is volgens mij een regelmatig voorkomende en zelfs geaccepteerde situatie.

Maar waarom is dat zo? Ziet de klant dan niet dat hij via zijn verzekeringspremie uiteindelijk toch de hoge prijs betaalt?

You may also like...