Achter de schermen bij de speciale regeling voor Ineas-klanten

Toen de bewindvoerders van Ineas afgelopen maandag het persbericht over de speciale regeling met Zelf.nl verstuurden, konden we niet bedenken hoe groot de impact daarvan zou zijn. Heel veel verschillende media pikten het bericht direct op. Het bezoek op http://zelf.nl/ineas explodeerde, de telefoon stond roodgloeiend en de mailbox stroomde binnen een paar uur volledig vol….

De speciale Zelf.nl website voor Ineas-klanten

We krijgen ontzettend veel vragen!

Onze collega’s aan de telefoon draaien overuren. Omdat we het telefoonnummer prominent op de website hebben geplaatst krijgen we honderden telefoontjes met vragen over de regeling. Veel vragen gaan over de inhoud van de regeling, maar ook over de aankomende vakantieperiode, hoe de schademelding werkt, over het aantal schadevrije jaren en wat exact de verzekering van Zelf.nl inhoudt. Ook via de mail worden ontzettend veel vragen gesteld, deze proberen we allemaal binnen een dag te beantwoorden. Onze Veelgestelde vragen worden continu bijgewerkt om ontbrekende vragen toe te voegen.

Wat zegt de pers over de regeling?

De speciale regeling heeft al de nodige aandacht gekregen in de pers. Telegraaf, RTL Z, Financieel Dagblad, Independer, Premie.nl, allemaal berichten ze over de regeling. Wat opvalt is dat deze zeer goed ontvangen wordt. Enige correctie op de meeste berichtgeving is dat het geen overname betreft. Zelf.nl neemt de portefeuille van Ineas niet over maar vraagt klanten zichzelf actief aan te melden voor de regeling.

Wat zeggen Ineas-klanten?

Wat ons extra energie geeft zijn de reacties van de Ineas-klanten, die via de telefoon en mail binnenkomen. “Hulde voor deze actie”, “Ik heb me direct bij jullie aangemeld, dat ging zo snel en makkelijk”, “Ik heb weer zekerheid dankzij jullie en wil jullie daar voor bedanken”. Dit is waar we het voor doen. Uiteraard willen we heel graag dat alle Ineas-klanten bij ons blijven na 1 september, maar voor nu gaan we ervoor om iedereen met een verzekerd gevoel rond te laten rijden. Zoals onze directeur het zei in het persbericht: “Het mes snijdt aan twee kanten. Zelf.nl neemt onzekerheid weg bij de klanten die zich aanmelden en realiseert tegelijkertijd een uitbreiding van het klantenbestand. Tegenover de kosten van de afwikkeling van de schades staat een besparing op onze marketing- en verkoopkosten. Die geven we grotendeels terug aan onze nieuwe klanten.”

Wat vind jij?

Laat het ons weten. We zijn erg benieuwd naar je vragen over deze speciale Ineas regeling en geven er zo snel mogelijk antwoord op. We hebben de volgende lijnen voor je openstaan:

Contactgegevens

Veelgestelde vragen
Via Twitter @ZelfNL
Via mail: ineas@zelf.nl
Via telefoon: 072-5180160

You may also like...

1 Response

  1. 21-07-2010

    […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door René Politiek, Zelf Verzekeringen. Zelf Verzekeringen heeft gezegd: Achter de schermen bij de speciale regeling voor Ineas-klanten | http://tinyurl.com/22mdqop […]