Binnen veertien dagen afgehandeld…

…maar vaak al binnen een week

Als wij alle benodigde stukken hebben ontvangen, dan wordt uw schade binnen veertien dagen behandeld. Soms zijn wij afhankelijk van informatie van derden. Hierbij kunt u denken aan een andere verzekeraar of een schade-expert. Hoewel wij de termijn van veertien dagen hanteren, zijn er andere verzekeraars of partijen die een veel langer termijn hanteren of last hebben van een (grote) achterstand. Dat betekent dat het uitkeren van een schade dan erg lang op zich laat wachten. Vervelend voor ons, maar nog vervelender voor u.

Een schade komt nooit gelegen en als u daar dan ook nog financiële hinder van ondervindt, dan wordt het wel heel erg vervelend. Wij houden u in ieder geval altijd op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent uw schadegeval. Als het langer duurt dan u van ons mag verwachten, dan sturen wij u altijd een brief. Het is een open deur, maar communicatie is in dit soort kwesties van het hoogste belang.

Binnen veertien dagen afgehandeld

U bent op vakantie beroofd van uw fototoestel. Daarvan heeft u aangifte gedaan bij de plaatselijke politie. Gelukkig heeft u een reisverzekering (de Beste Koop van 2012) afgesloten bij Zelf.nl. Het enige wat u dan nog hoeft te doen, is het schadeformulier te downloaden van onze site. Dit formulier print u uit, vult u in en stuurt deze samen met de aangifte naar ons op. Binnen veertien dagen is deze kwestie afgehandeld en kunt u een nieuwe camera kopen.

Soms duurt de schade-afhandeling langer

U staat bij het verkeerslicht stil voor rood licht. Omdat de bestuurder in de auto achter u verblind is geraakt door de zon, ziet hij uw auto over het hoofd. Het gevolg is een kop-staartbotsing waarbij de schuldvraag op het eerste gezicht eenvoudig is; degene die in uw kofferbak is beland, is de schuldige. Helaas beweert die dat niet hij tegen uw auto reed, maar dat u juist achteruit reed! Op dat moment is er sprake van een conflict en indien er verder geen getuigen zijn, zal een schade-expert daar uitsluitsel over moeten geven. Dat kan soms een langdurig proces zijn.

Als u de auto WA+ beperkt of volledig casco heeft verzekerd, dan is het verstandig om deze bij schade te laten herstellen door een Schadegarant herstelbedrijf. Een dergelijk bedrijf verrekent de reparatiekosten rechtstreeks met ons. Het eventuele eigen risico dient u dan wel aan het herstelbedrijf te betalen. Wanneer op het moment van de reparatie nog niet duidelijk is wie de schuldige is van de schade, dan dient u het eigen risico ook eerst te betalen. Als blijkt dat deze kosten kunnen worden verhaald op de veroorzaker, dan krijgt u dit bedrag van ons weer op uw rekening gestort.

You may also like...

2 Responses

  1. H.Barning zegt:

    ik woon nu in edoaurd jacobsstraat 25 3034wg rotterdam
    mijn andere adres was linker rottekade 9c 3034nt rotterdam ben
    verhuist, h.barning

  2. g van gennep zegt:

    er word op jullie site gezegd dat de schade binnen 14dagen word afgehadeld ik heb daar niks van gemerkt ik heb nog me geld niet schade is 26-5 doorgegeven exper is 29-5 al geweest heb al een paar keer gebeld exper heb verleden week doorgegeven per e-mail dat had ook twee weken geduurd
    ik ben nu benieuwd hoe lang ik nou moet wachten auto is ook al gerepareerd dus zelf .nl is niet zo snel