stress

Dear stress, let’s break up!

Het is de week van de werkstress. Genoeg te lezen over hoe je op je werk stress kunt vermijden of verminderen! Een mooi initiatief dat je misschien ook thuis kunt toepassen, want: hoe voorkom je daar stress? Veel moeders houden namelijk naast het balletje op werk, nog ten minste twintig andere balletjes in de lucht. Tijd om eens te kijken hoe je thuis het plezier kunt vergroten!

Graag deel ik wat tips die voor mij persoonlijk werken. Voor jouw referentiekader: ik werk, heb thuis 2 jonge kinderen en een man die ’s avond en in het weekend werkt. 😉

Laat je werk op je werk

Hoe verleidelijk is het niet om ’s avonds nog even een mailtje te tikken of even dat ene telefoontje te plegen? Doe het niet! Wees er thuis voor iedereen en alles dat daar aandacht verdient. Vaak al voldoende om je vrije uren mee te vullen!

Regel een oppas

Af en toe tijd voor jezelf is gewoon echt nodig! Niet om te vullen met saaie huishoudelijke taken, maar om echt te ontspannen. Iedereen doet dat op zijn eigen manier. Wanneer er een oppas is, ga ik bijvoorbeeld lekker uit eten en laat me op die manier goed in de watten leggen. Voel je daar ook vooral niet schuldig over. Mijn meiden hebben vaak een topavond met de oppas.

Vooruit plannen

Het klinkt zakelijk, maar geeft mij een hoop rust. Bijvoorbeeld door het bijhouden van een familieagenda waar je in opschrijft wie waar en wanneer uithangt! Niet alleen fijn voor jezelf, maar ook voor de rest van het gezin. Kijk bijvoorbeeld op zondagavond met je partner hoe de komende week er uit ziet. Voorkomt eventuele conflicten. 😉

Verzekeringen op orde hebben

Net als het vorige punt behoorlijk zakelijk. Ga er met enige regelmaat eens goed voor zitten. Regel je toch net wat relaxter die oppas, als je weet dat je kinderen ongestoord de boel kunnen afbreken. 😉

Meer tips heb ik niet. Jij wel? Deel ze vooral onder dit bericht!

You may also like...