Eerste bericht vanaf de schadeafdeling

Even een korte introductie: mijn naam is Daniel Oostdijk en ik ga vanaf deze week wekelijks een stuk schrijven voor de Zelf.nl-blog, gebaseerd op mijn werkzaamheden als schadebehandelaar. Als schrijfhobbyist is dit voor mij een leuke manier om ervaringen te delen en hopelijk ook de nodige feedback van buitenaf te ontvangen. Daarnaast is de schadeafdeling een club mensen die vooral op de achtergrond hun werkzaamheden uitvoert, een eindje verwijderd van het verkoopgedeelte. Tijd om hier verandering in te brengen en ook eens op de voorgrond te treden!

Schade

Een schade brengt over het algemeen de nodige rompslomp met zich mee. Als verzekerde zit je er niet op te wachten en vaak moeten er de nodige telefoontjes, e-mails en brieven aan worden gewijd om alles tot een goed einde te brengen. Aan ons als schadeafdeling de taak om de klant hier zo goed mogelijk in te begeleiden en de zorgen zoveel mogelijk weg te nemen. Bovendien is een schade niet zelden een emotionele gebeurtenis.

Een reis die in de soep loopt door een beroving, een auto waar u zeer zuinig op bent die door vandalen wordt bekrast of een lekkage die het comfort in uw woning ernstig beperkt. Het zijn allemaal zaken waar wij dagelijks mee te maken hebben en waarvoor we op de juiste, klantvriendelijke manier voor een oplossing moeten zorgen.

Vooruitzichten

In deze blogs probeer ik de tips and tricks van een goed verlopende schaderegeling in kaart te brengen, zal ik trends en ontwikkelingen in verzekeringsland op een toegankelijke manier schetsen en natuurlijk op een discrete manier bijzondere gevallen beschrijven. In principe zal er elke vrijdag een bericht van mijn hand op de site verschijnen. Hierbij wens ik iedereen een goed weekend en hopelijk een vrolijk, schadevrij Pasen!

You may also like...