Wat doet u bij schade?

Wanneer u schade heeft, controleert u eerst of deze valt onder de dekking van uw verzekering(en). Als dat het geval is, dan kunt u schade waarbij geen tegenpartij betrokken is direct aanmelden via onze site. Op de pagina Schade Declaratie vindt u alle benodigde schadeformulieren van onze verschillende verzekeringen. Deze formulieren kunt u uitprinten, invullen en samen met de benodigde stukken naar ons opsturen.

Voor een autoschade waarbij geen tegenpartij betrokken is, kunt u online het formulier invullen. U ontvangt binnen een week een reactie van ons. Wij handelen in deze gevallen (indien wij alle benodigde stukken hebben ontvangen) uw schade altijd binnen tien dagen af. Zelf.nl rekent het schadebedrag rechtstreeks af met het Schadegarant of Glasgarant herstelbedrijf.

Reparatie autoschade

Hier kunt u een Schadegarant herstelbedrijf bij u in de buurt zoeken. U kiest dan o.a. voor een kwalitatief hoog uitgevoerde reparatie met garantie, gratis vervangend vervoer en een gereduceerd eigen risico. Bovendien rekent Zelf.nl het schadebedrag rechtstreeks af met de reparateur,u hoeft dus niet voor te financieren. Indien er sprake is van een eigen risico, zal het herstelbedrijf deze met u verrekenen.

Autoruitschade

  1. Controleer op uw polis of u verzekerd bent voor ruitschade. Bij de dekking Beperkt- en Volledig Casco is dit het geval.
  2. U hoeft een ruitschade niet aan ons te melden, behalve wanneer een ander aansprakelijk is voor de schade.
  3. Ruitschade is gedekt wanneer u de ruit laat repareren of vervangen bij een bij Glasgarant aangesloten herstelbedrijf. Het herstelbedrijf bij u in de buurt vindt u op de site van Glasgarant. Of u belt ons via 072 – 5 180 160.
  4. Bij vervanging van de ruit dient u uw eigen risico rechtstreeks aan het herstelbedrijf te betalen.

Rechtsbijstand

De uitvoering van deze verzekering wordt gedaan door DAS Rechtsbijstand. In verband met mogelijke belangenverstrengeling is het op grond van de Europese wet- en regelgeving niet toegestaan dat Zelf.nl de uitvoering ter hand neemt. Hoe u bij DAS uw zaak kunt aanmelden, leest u op Das.nl,

Schade en de tegenpartij

Schades waarbij wél een tegenpartij betrokken is, dienen zo snel mogelijk bij ons aangemeld te worden. Voor autoschade vult u samen met de tegenpartij altijd het Europees Schadeformulier in. Om een schade te melden, belt u ons op 072 – 5180 160.

You may also like...

4 Responses

  1. regterschot-boertjes zegt:

    ik heb dit ter kennisname ontvangen echter attendeer U erop dat bij het afsluiten van de verzekeringen de keuze voor een eventuele reparateur aan mij is ook als deze geen keuze van U is.
    Derhalve uitdrukkelijk;ik bepaal wie mijn auto s bij eventuele schade gaat herstellen.

    • regterschot-boertjes zegt:

      ik heb dit ter kennisname ontvangen echter attendeer U erop dat bij het afsluiten van de verzekeringen uitdrukkelijk is overeen gekomen dat de keuze welk schadebedrijf de eventuele schade gaat herstellen volledig aan mij is ook als deze niet uw keuze/voorkeur heeft.
      Dit blijft onvermindert van toepassing.

  2. J.v.Steensel zegt:

    Ik heb hier zelf niet bij stilgestaan met het afsluiten van de verzekering. Wel heb ik de voorwaarden doorgenomen en op basis daarvan besloten. Zelf zou ik ook liever mijn eigen garage, welke ook een schade afdeling heeft, laten repareren maar heb onbewust een andere keuze gemaakt. Blijft overeind staan dat ik in vertrouwen naar Zelf.nl ben gegaan en dus ook dat mjn eventuele schade naar tevredenheid wordt afgehandeld.

  3. J J Jansen zegt:

    Wij zijn verzekert bij zelf.nl.
    Eind december 2011 hebben wij schade gehad
    Het is nu maart 2012 het is nog steeds niet afgehandeld ?
    Laatste bericht is dat zelf.nl uitelijk op 20-03-2012 sturen ze een reactie,en dat na 3 maanden ,wat is er aan de hand met zelf.nl??
    Is dit jullie [ reactietermijnen op niveau hebben ]
    Groette fam Jansen.