Johan_Cruyff_1974c

Johan Cruijff op de klantenservice van Zelf, hoe logisch is dat?

“U spreekt met Johan Cruijff van Zelf.” Hoe zou een klant reageren als hij op een dag ons nummer belt en die bekende Amsterdamse stem hoort? Hoe zou Johan verzekeringsgerelateerde vragen van onze klanten counteren? Een dag voor de 67e verjaardag van het Orakel van Betondorp doen we een klein experiment. (Leestijd 3 minuten, totale speelduur videofragmenten 27 minuten)

“Ik heb geen mobiele telefoon. In mijn huis heb ik een telefoon. Mijn vrouw heeft een iPod en mijn dochter heeft een iPod.”

+ Johans antwoord op de vraag op welke tijden onze klantenservice bereikbaar is.
+ Ons antwoord: Op werkdagen van acht tot acht en op zaterdag van negen tot twee.

“Ik kan geen brood halen bij de bakker en dan zeggen: ik ben Cruijff, geef me nu maar een brood. Dat gaat niet.”

+ Johans antwoord op de vraag hoe een klant zijn verzekeringspremie kan betalen.
+ Ons antwoord: dat gaat het eenvoudigst via een maandelijks incasso. Daar geef je één keer toestemming voor.

“Het ligt eraan wat je definitie van een ruit is.”

+ Johans antwoord op de vraag: ben ik verzekerd tegen een barst in mijn ruit?
+ Ons antwoord: dat hangt af van welke verzekering en welke dekking je hebt.

“Mijn spelstijl lijkt vaak egoïstisch, maar ik dribbel om anderen af te zonderen.”

+ Johans antwoord op de vraag of rijstijl invloed op de premie van een autoverzekering heeft.
+ Ons antwoord: ja, via je schadevrije jaren krijg je korting op de premie.

“Als je een zeventje bent, wil je een zes aannemen. Daar steek je goed bij af. Maar een negen zal altijd een tien aannemen. Want een negen is niet bang. Wie weet dat hij goed is, wil alleen maar beter worden.”

+ Johans antwoord op de vraag: zijn jullie bij Zelf nog op zoek naar goede mensen?
+ Ons antwoord: ja, we zoeken een collega.

“Als je op balbezit speelt, hoef je niet te verdedigen, want er is maar één bal.”

+ Johans antwoord op de vraag: mijn zoon heeft de kas van mijn buurman stukgemaakt met zijn bal. Is dat verzekerd?
+ Ons antwoord: op een aansprakelijkheidsverzekering is deze schade in principe gedekt.

“Leiding geven is niet iemand vertellen wat hij moet doen. Leiding geven wil zeggen dat je het maximale haalt uit mensen die kwaliteiten hebben.”

+ Johans antwoord op de vraag: wie heeft de leiding bij de Klantenservice?
+ Ons antwoord: we hebben een aantal teamleiders bij de Klantenservice. Maar hun medewerkers kunnen je nóg beter te woord staan.

Gelukkig hebben wíj meer verstand van verzekeren…

Onze klantenservice, vol met verzekeringsorakels uit Alkmaar en omstreken, kun je van maandag tot en met zaterdag bellen via 072 – 51 80 160. De citaten op deze pagina zijn echt, ze komen uit het prachtige boekje Typisch Cruijffiaans, samengesteld door Sytze de Boer.

Bron foto: Nederlandse Nationale Archieven, Den Haag, Fotocollectie Algemeen Nederlands Persbureau (ANEFO), 1945-1989. Jaar van portretfoto: 1974

PS Zin in meer filmmateriaal van de jonge Johan Cruijff? Kijk naar En un momento dado, een hommage van Nederlandse makelij uit 2004. (Speelduur 1:32u)

Iwan

Iwan is copywriter voor Zelf. Dat schrijven doet hij het liefst vanaf een toetsenbord. Vandaar dat zijn vrouw op vakantie de ansichtkaarten schrijft. In zijn vrije tijd doet hij John McEnroe na of leest hij dikke boeken.

You may also like...

2 Responses

  1. Evelien Bruins zegt:

    Ik was op jullie site beland omdat ik op zoek ben naar nieuwe klanten om voor te bloggen, maar ik geloof dat jullie geen blogger nodig hebben. Wat een super grappig, slim en origineel blog, complimenten 😀

    • Iwan zegt:

      Dank je Evelien. We waren even stil aan het genieten van je lofzang.