Kritische klanten zijn de beste klanten!

Als autoverzekeraar die zijn bestaansrecht grotendeels aan het internet ontleent, valt het niet mee om fouten te maken. Deze worden immers genadeloos door onze (potentiële) klanten blootgelegd. Zo maken wij een vergelijking met andere autoverzekeraars op een speciale website. Dat daar een afbeelding geen realistische kijk geeft op het werkelijke verschil tussen ons en die andere verzekeraars, was iets dat wij over het hoofd hadden gezien. Een oplettende lezer stuurde ons daarom een e-mail.

De grafiek suggereert dat uw product 0.45 maal goedkoper is dan die van Ditzo, terwijl in werkelijkheid u maar 654/399=0.61 maal goedkoper bent.

Het is nog erger bij de vergelijking met AllSecur: de verhouding tussen de balken suggereert 0.6 maal goedkoper, terwijl u slechts 399/454= 0.88 maal goedkoper bent!

Is dit een vergissing of is het de bedoeling om de indruk te wekken dat u buitenproportioneel goedkoper bent? In het eerste geval zijn er vast wel een aantal regels overtreden.

Ik zie uit naar uw reactie.

Zelf.nl buitenproportioneel goedkoper?

In sommige gevallen scheelt het inderdaad best wel buitenproportioneel :), maar in het voorbeeld hierboven dus niet. Nou was dat geen kwade opzet van ons, maar een foutje door een designer, die de verhoudingen een beetje uit het zicht had verloren. Wij hebben die jongen aan het werk gezet en die kwam met een briljante oplossing. Vanaf dit moment geeft onze site een volledige up-to-date versie van de vergelijkingsgrafiek, volledig in verhouding.

You may also like...

2 Responses

  1. Blom zegt:

    Ik vind dat uw afhandeling na beëindiging van een auto verzekering waardeloos verloopt.
    als eerste :wij proberen met veel moeite na 1 augustus telefonisch te melden dat
    de vrijwaring onderweg is en de verzekering gestopt kan worden.
    Dat is al haast onmogelijk ,na tien minuten heb ik noodgedwongen omdat er
    niemand aan de lijn kwam het doorkies nr genomen om een verzekering af te sluiten,vandaar werd ik doorverbonden.
    De verzekering zou direct stop gezet worden al papieren binnenwaren.

    Ingaande van stopzetten WB doordat auto uitgevoerd is.

    Komen wij er vorige achter dat het gewoon van onze rekening wordt gehaald
    door u .
    Na wederom bellen krijg ik doodleuk te horen :Ja wij zien de vrijwaring hier in het archief maar hebben het te druk gehad om er iets mee te doen.
    En dan schermen dat de consumentenbond u zo goed vind.

    Ik zal zelf de consumentenbond verwittigen hoe u met klanten omgaat.
    Tot op heden is er nog niets gedaan ,heb geen brief ontvangen dat verzekering stopgezet is.geen restitutie plaats gevonden van teveel betaalde zaken.
    Ik hoop nu op snelle reactie anders ga ik als eerste contact opnemen Bank
    om mijn geld terug te halen vervolgens ga ik consumentenbond inlichten over gang van zaken .

    Groeten r.Blom

    • Rick van Zelf.nl zegt:

      Beste R. Blom,

      Om de verzekering voor uw auto te kunnen beëindigen, hebben wij helaas niet genoeg aan uw telefonische melding. Daarvoor hebben wij een vrijwaringsbewijs nodig, of een uitvoerbewijs. In uw geval is het uitvoerbewijs ruim een maand na uw melding bij ons binnengekomen.

      Omdat u gekozen heeft voor betaling van de premie per maand, zijn er in de tussentijd 2 maandpremies geïnd. Uiteraard worden die bedragen aan u terugbetaald. Dit gebeurt pas als uw bank de bedragen niet meer bij ons terug kan halen. Zo voorkomen we dat de bedragen niet 2 keer bij u terecht komen. En u het dan weer een keer terug moet storten.

      Zelf belooft dat het binnen 14 dagen wijzigingen uitvoert op bestaande verzekeringen. In uw geval hebben wij 3 dagen na ontvangst van uw uitvoerbewijs de polis beëindigd.

      Ik begrijp dat het in uw beleving toch traag verlopen is. Blijkbaar is uw verwachting hoger geweest. Voor ons weer een wijze les dat we nog duidelijker moeten zijn naar onze klanten wat zij van ons mogen verwachten en wat wij nodig hebben om onze beloften waar te maken.

      Ik wil u dan ook bedanken voor uw klacht!