nieuwe-zelf

Nieuw van Zelf.nl: Zelf

Zelf bestaat 5 jaar. Piepjong dus. Maar al stokoud in internetjaren :-). En een prima leeftijd om onszelf te vernieuwen. Zodat we je nog beter van dienst kunnen zijn. De overgang naar het vernieuwde zelf.nl volg je op het blog.

Tijd voor zelfvernieuwing

Hier bij Zelf doen we ons werk graag en goed. Zodat jij het leven kunt leiden dat bij je past. Jij leeft. Zelf verzekert. Dat is ons verhaal in een notendop. En een boodschap die we straks overal uitdragen. Te beginnen op onze gloednieuwe website. Zelf.nl is straks weer helemaal van nu en klaar voor de toekomst.

Mensen, geen robots

We vinden het bovendien heel normaal dat we benaderbaar zijn. Bij Zelf werken namelijk allemaal mensen, geen robots. Ook wij vinden het prettig om op een aangename manier met elkaar om te gaan. Dus heb je straks een vraag? Dan krijg je altijd een duidelijk antwoord. En word je nooit met een kluitje in het riet gestuurd.

Vertrouwen

Nog even over het team van Zelf: wij vinden het erg logisch dat je een verzekeraar uitkiest omdat je weet dat er mensen werken die je kunt vertrouwen. En waar je misschien wel een klik mee hebt. Daar moet je elkaar wel eerst voor leren kennen.

Tutoyeren?

Ja, we gaan vanaf nu tutoyeren. Dat past namelijk veel beter bij ons. Dat is logischer als we elkaar beter leren kennen. We vinden het vriendelijker en persoonlijker.

Pluk de dag

Daarom vind je straks op de nieuwe site niet alleen handige info over onze medewerkers. Maar ontdek je van sommigen ook wat ze doen als ze niet voor je aan het werk zijn. We hopen dat hun persoonlijke updates je inspireren en helpen je dag te plukken.

Bijzondere mensen

Verder delen we straks verhalen van bijzondere personen met je. Allemaal mensen die op hun manier alles uit het leven halen. Dit doen we in de rubriek Jij leeft. Benieuwd?

10 september

We staan te trappelen om ons vanaf half september opnieuw aan je voor te stellen op deze plek. Tot snel.

You may also like...

55 Responses

  1. Klant van Zelf zegt:

    In reactie op: “Tutoyeren?
    Ja, we gaan vanaf nu tutoyeren. Dat past namelijk veel beter bij ons. Dat is logischer als we elkaar beter leren kennen. We vinden het vriendelijker en persoonlijker.” zij het volgende opgemerkt.

    Als verzekerde heb ik uitsluitend een zakelijke relatie met de verzekeringsmaatschappij Zelf. Beide partijen zijn er (uiteraard) op uit zoveel mogelijk voordeel te behalen voor zichzelf.

    Dat vind ik een vreemde basis voor een vriendelijke en persoonlijke omgang. Ik ben klant, betaal veel geld en erger me er dan ook aan dat bedrijven mij tutoyeren. Alleen mensen die ik ken mogen mij tutoyeren, omdat ik daarmee op vriendelijke voet sta. Dit vind ik dus een nadeel aan de vernieuwing van Zelf.

    • Klant zegt:

      Het tutoyeren komt bij mij ook irriterend en juist niet vriendelijk over. Het is onbeschoft omdat het inderdaad om een zakelijke overeenkomst gaat, we zijn geen vrienden.
      Voor mij een reden geweest om verzekeringen op te zeggen bij Inshared. Als zelf ook de popiejopie kant opgaat is het voor mij snel klaar.

      • Thom Kikkert zegt:

        Helemaal eens met veel schrijvers. Jullie zijn niet mijn vrienden, maar dienstverlenend die op straks wel eens helemaal niet met elkaar eens kunnen zijn bij een geschil. Het is voor mijn U of geachte klant. Ik moet er echt niets van hebben en vind het zelfs irritant. Liever zou ik willen dat ik in kan loggen om mijn verzekeringen te bekijken. Dat is service.

        Succes verder met je te ontwikkelen.
        Thom Kikkert

    • geej zegt:

      Waarom moet er toch steeds vernieuwd worden. Het product moet zich verkopen en dat ging volgens mij best aardig. Nu opeens word ik lid van een padvindersclub.
      Het interesseert met geen fluit wat de medewerkers in hun vrije tijd doen. Ik wens een adequate verzekering met vakbekwame medewerkers. En dat is alles. Tot slot ben ik tegen tutoyeren, dat bepaal ik zelf wel.

    • Lenneke van Bree zegt:

      Geachte,

      Wat mij betreft houd ik het liever zakelijk, Tutoyeren is voor niet zakelijke connecties zoals U. Een jou en jij uitstraling daar krijg ik de kriebels van!

    • één uwer cliënten zegt:

      Ach ja, waarom niet meedoen met die afschuwelijke hype om alles en iedereen maar te tutoyeren. Of we nog niet genoeg verhufteren in Nederland.
      Hiervan ben ik absoluut niet gediend.
      Beleefdheidsnormen behoeven kennelijk niet meer in acht genomen te worden.
      Daarbij lijkt het of alles alleen maar om jongeren draait.
      Ik denk dat het tijd wordt om eens om te zien naar een verzekeringsmaatschappij die de gebruikelijke fatsoensnormen nog wel hoog in het vaandel heeft staan.

    • Lars zegt:

      Bedankt voor uw feedback. Dat wij op de website je en jij gaan gebruiken, betekent niet dat wij u persoonlijk met jij gaan aanspreken. Wat dat betreft zal er weinig veranderen. Aan de telefoon of in persoonlijke correspondentie blijven wij u gebruiken. Zie http://van.zelf.nl/de-dag-na-de-tutoyeer-nieuwsbrief/

    • R.Kras zegt:

      Betreft Tutoyeren, niet doen! gewoon U, weet U nog wel!! of waarschijnlijk niet nou bij deze dan.

      Vriendelijke groet,

  2. M.A. Rümke zegt:

    Geheel eens met de klanten die niet houden van ongevraagd getutoyeer. Als er al getutoyeerd wordt, is het de klant die dat voorstelt en niet andersom.

    • G.H.Schaefers zegt:

      Ik als klant heb hier niets aan toe te voegen, dit is duidelijke taal van M.A.Rümke, helemaal mee eens. Dus NIET doen, dit kost jullie klanten.

  3. Sabine zegt:

    Tutoyeren? Ik moest eerst opzoek wat het woord betekende! Voor mij hoeft het allemaal niet zo persoonlijk. Het is een zakelijk product wat je koopt en dan spreek ik gewoon nette taal tegen elkaar. Je en jij zeg ik tegen vrienden en familie. En misschien klinkt dit een beetje stom maar mij is aangeleerd om tegen vreemde u te zeggen uit respect.

  4. Jos Huibers zegt:

    Ik vind het ook niet echt nodig een klik te hebben met de mensen die ‘voor mij werken’. Als ze hun werk goed doen, dan vind ik dat wel genoeg., Ik geloof ook n iet dat ik geïnspireerd zal raken als ik weet hoeveel kinderen ze hebben en dat ze in hun vrije tijd squashen of aan een oude auto sleutelen. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen gecharmeerd zijn van dat gekwaak van marketing-adviseurs en communicatieguru’s

  5. Gerrit zegt:

    Ik vind het een beetje Ikea taal.Ik heb er niet echt last van ,maar voor mij hoeft het niet.

  6. Jan de Vos zegt:

    Ik weet dat je als ondernemer (50+) steeds naar veranderingen zoekt.
    Maar gaat a.u.b. niet tutoyeren, dit past niet naar een klant. De klant wil aangesproken worden met u. In ons bedrijf worden jong volwassenen ook aangesproken met u.
    Waarvan akte!

  7. L.Horvath Hinzmann zegt:

    Tutoyeren vind ik prettig van vrienden bekenden en collega’s.
    Daar Zelf medewerkers,die niet bij mij op school hebben gezeten ,lijkt
    het mij( cliënt )correct om met U aanspreken.
    Met groet.

    Ingrid Horvath-Hinzmann

  8. Gerrit R zegt:

    Ik ben het je en jij type, maar hoef echt niet zo nodig te weten wat de medewerkers van Zelf in hun vrije tijd doen. Doet me allemaal denken aan de grootste familie van Nederland bij de TROS en inderdaad ook Ikea. Blijf bij de kern van de zaak: verzekeren zonder onzin.

  9. de wit zegt:

    nog niet, sim card nog niet geactiveerd

  10. W. de Jong zegt:

    Blijkbaar heeft Zelf.nl een paar dure marketingjongens in de arm genomen die vinden dat een gedaantewisseling nodig is naar jong, snel en populair. De enige reden voor mij om klant te zijn van Zelf.nl is dat ik goed verzekerd ben tegen een relatief gunstige premie. Mocht ik onverhoopt eens een schade moeten melden dan hoop ik vriendelijk te woord te worden gestaan én met u te worden aangesproken! Wat de medewerkers in hun vrije tijd doen interesseert me geen fluit. Het aantrekken van dure ‘beleidsmakers’ is niet alleen weggegooid geld, het werkt door de hogere kosten ook premieverhoging in de hand. En dat gaat dan weer klanten kosten. Houd het svp normaal, houd de prijs-kwaliteitverhouding goed, want daar gaat het om. Een jonge, snelle, populaire jij en jou-uitstraling: ik gruw ervan!

    • Lars zegt:

      Die verwachting maken wij waar. Wij blijven u met u aanspreken in persoonlijke correspondentie. Dus ook aan de telefoon. Wat dat betreft verandert er weinig. En dat geldt ook voor onze verzekeringen. Die blijven een uitstekende dekking bieden tegen een gunstige premie. Want dát is waar het om draait. Zie verder http://van.zelf.nl/de-dag-na-de-tutoyeer-nieuwsbrief/

  11. Dennis zegt:

    Ik vind het bij bijvoorbeeld schadegevallen best fijn om een enkel aanspreekpunt te hebben, maar ik denk dat je jezelf behoorlijk overschat als je als internetverzekeraar denkt dat mensen graag willen weten wat de hobbies zijn van een random medewerker. Bovendien lijkt het me naar je medewerkers ook wat vreemd om dit op te leggen. Tuurlijk, er zal niets verplicht worden, maar door dit als strategie te nemen leg je toch druk op je medewerkers om een ‘leuk’ stukje te plaatsen waarin staat dat ze toch vooral heel erg van hun vrouw en kinderen houden..

    Moet je voor de grap eens dit doorvoeren en daarna je tarieven verhogen (want Zelf is dan ineens een premium merk :)), kijken wat er dan met de churn gebeurt..

    Los hiervan is het een leuk marketingexperiment, mocht het nadelig uitpakken dan is het ook zo weer teruggedraaid (en vergeleken met de vastgoedzusjes kan het alleen maar meevallen ;).

  12. A.J.Fraanje zegt:

    Bij de tijd blijven is een goede zaak. Maar of daar nu ook tutoyeren bij hoort dat betwijfel ik. Ik ben klant en geef zelf wel aan ja of nee.

  13. ton zegt:

    Houdt het zakelijk. Tutoyeren is voor de niet zakelijke connecties .
    Ouwe jonges krentebrood moet dit niet worden.

    groet Ton

  14. Jelle F zegt:

    Nee, dank U wel, geen getutoyeer.

    Met betrekking tot premie en schade is het bij alle verzekeraars nog altijd ‘ontvangen in liefde maar baren in pijn’. Dat zal zo blijven ook. Ik houd het van beide kanten daarom liever zakelijk en hoef niet gepaaid te worden met ‘je’ en ‘jij’.

    • Lars zegt:

      Met paaien komen we inderdaad weinig verder. We zullen u dan ook niet op deze manier aanspreken aan de telefoon of in persoonlijke e-mails e.d. We zijn er ons heel goed van bewust dat wij de service moeten verlenen die wij beloven. En dat geldt zeker voor schademeldingen. Meer over tutoyeren leest u hier: http://van.zelf.nl/de-dag-na-de-tutoyeer-nieuwsbrief/

  15. JJM Verstegen zegt:

    Grappig;
    Ik kreeg ’n mailtje van zelfverzekeringen met de tekst! Bent u wel goed verzekerd? Ga naar zelf verzekeringen. Het grappige is ik ben al jaren bij zelf verzekeringen aangesloten.

  16. klant zegt:

    Hé Hoi Hallo Daàg mensen van Zelf,
    Ga alsjeblieft weer terug naar de zakelijke dienstverlening
    en zeg u!2

  17. Klant zegt:

    Ik ben van het zakelijke contact en niet van de padvinders.

    Graag u voor u.

  18. U zegt:

    Iemand die zich bij Zelf een verzekering wilt afsluiten gaat ervan uit dat het volwassen medewerkers zijn,mnl.en vrl. Om te jij-en en te jouwen moet je eerst. het idee voorleggen aan je klanten=inkomsten. Men behoort te doen wat de klant wilt,niet jij.
    Dit is een foute,niet erg nette beslissing van jullie.

  19. A.Wolf zegt:

    Ik heb in een verkeerde rubriek gereageerd. Daarom nu nogmaals hier.
    Ik ben 75 jaar en opgevoed om tegen vreemden u te zeggen. Ik wil zelf bepalen door wie ik met jij en jouw wordt aangesproken. En daar hoort u niet bij. Ik ben klant bij u omdat ik bepaalde risico’s niet kan dragen en mij daartoe heb moeten verzekeren. Ik heb dat om bepaalde reden bij u gedaan.
    Overigens vind ik het vrijpostig en onbeschaafd om ongevraagd tegen vreemden te jijen en jouwen.
    Een groet van A.Wolf

  20. Leny zegt:

    SLECHT, SLECHT.
    Ik heb geen relatie met jullie en ben nog steeds voor U: U.
    Als ik mijn reisverzekering nog moest afsluiten en zou JIJ, JIJ op de site zien staan had ik deze verzekering NOOIT genomen!!!

  21. J.J. Huizenga zegt:

    Geachte heer en/of mevrouw Zelf,

    Beschaafde omgangsvormen maken op mij meer indruk dan gedwongen populair gedoe, zeker in zakelijk verkeer.
    En Het is m.i. een teken van beschaving uw klanten met U aan te spreken.

    Ik ontdekte te laat dat de TV-telefoon-internetprovider die mij afgelopen jaar contracteerde mij ongevraagd tutoyeerde.
    Daar heb ik (uiteraard zonder succes) opmerkingen over gemaakt. Het is een van de redenen waarom ik de overeenkomst met deze provider inmiddels al weer heb opgezegd.

    Het zal toch niet nodig zijn dat ik bij zelf.nl een zelfde besluit moet nemen?
    U kunt het vast nog wel terugdraaien.

  22. R. van der Wurff zegt:

    Ik ben het geheel met de meeste reacties eens. Ik stel het absoluut niet op prijs door u getutoyeerd te worden zonder dat ik een persoonlijke band met u heb.

  23. P.M.A. van Lakwijk zegt:

    Ben het volledig eens met vrijwel alle reageerders. Wij hebben niet met elkaar in de klas gezeten en alleen een zakelijke band. Bespaar me dat geforceerde gedoe en behandel me als degene die betaalt en dus ook bepaalt, in dit geval wens ik niet met jij en jou aangesproken te worden. Aub direct terugdraaien en anders mijn verzekeringen per zo spoedig mogelijk opzeggen onder bericht van de data waarop dat gebeurt.
    By the way: een sommetje oplossen om te bewijzen dat U geen spamrobot bent?
    Die overbetaalde beleidsbedenkers laten hier en daar een steekje vallen…….

  24. Thomas zegt:

    Beste reageerders,

    Er wordt wel erg zwaar getild aan het luxe woord voor iemand aanspreken met je en jij. Het is vriendelijker en persoonlijker. ‘En logisch als we elkaar beter leren kennen’.

    Ik weet zeker dat 80% van de klanten het niks interesseert, en zelfs niet merken, zeker niet voor die ene keer per jaar (in mijn geval al veel), dat je contact hebt met Zelf.

    Wie zegt dat dat betekent dat je vooraf je schademelding eerst je weekend doorneemt met je schade afhandelaar? Wacht het gewoon eerst even af?! Niet gaan liggen voor je valt.

  25. Jannes zegt:

    Jij, van ZELF vraagt om—- Uw mening—– Uw e-mailadres—-Uw reactie.
    FOUTJE , dat moet dan ook worden Jouw mening—-Jouw e-mailadres enz enz.
    Groet aan JIJ ZELF.

  26. Lars zegt:

    Tutoyeren maakt een hoop reacties los. En hoewel ze grotendeels negatief zijn, zijn we juist heel blij met deze feedback. Bedankt daarvoor. Een uitgebreidere reactie is hier te vinden: http://van.zelf.nl/de-dag-na-de-tutoyeer-nieuwsbrief/

  27. H.Albers zegt:

    Geachte,
    Wat mij betreft houd ik het liever zakelijk, Een jou en jij uitstraling daar krijg ik de kriebels van!

  28. T.E.Seele zegt:

    Mijn familie en mijn vriendenogen mij tutoyeren. Verder ben ik voor iedereen U

  29. BCV zegt:

    Ook ik ben tegen jij en jou !!!
    Tutoyeren doe je pas als je elkaar echt kent en elkaar daar toestemming voor geeft…..

    Ik vind het ook irriterend en vervelend als er via internet wordt getutoyeerd en stel ZELF.nl voor om daar snel mee te stoppen!!!

    Het zou mij er zelfs toe kunnen brengen om naar een andere maatschappij over te stappen.

  30. Henk zegt:

    Tutoyeren?! Is dit toch een minder betrouwbare of serieuze verzekeraar dan ik dacht? Of zijn studenten nu de nieuwe doelgroep? Misschien toch eens op zoek naar een ander bedrijf..

  31. Hans zegt:

    tutoyeren is zeker geen verbetering
    verbeterde serviceverlening/bereikbaarheid wel

  32. Jan zegt:

    @Lars: Waarom is mijn reactie verwijderd? Het was een correct geformuleerde reactie met eerlijke feedback. Hij stond er gisteren nog en is nu verdwenen… Of mogen bepaalde klantmeningen niet worden geventileerd?

  33. DJ zegt:

    “u” is wat mij betreft ook niet noodzakelijk. Lijkt me van meer toegevoegde waarde om online mijn verzekeringen etc. te kunnen bekijken. Dan heb je het over innovatie en klantgericht bezig zijn.
    En waarom staan de bedrijfsgegevens en het telefoonnummer zo weggemoffeld op de site, je bent toch niet bang dat er iemand belt?

  34. sonja zegt:

    Mijn god waar maken jullie je druk om.kan mij het nou schelen of ze u of jij zeggen lekker belangrijk.als alles maar goed geregeld word vind ik het best en ik ben tevreden…maak je druk om belangrijke dingen a.u.b

    ..

  35. Hans van den Buijs zegt:

    L.s.,
    Ik ben geen tegenstander, zelfs voorstander van tutoyeren maar dan wel bij mensen die ik minstens persoonlijk gezien heb.
    Gezien de vele, niet onterechte, reacties lijkt het erop dat U de plank flink hebt misgeslagen, een goede en snelle klantenservice lijkt me esentieel.
    Hans van denBuijs

  36. Johan van Veen zegt:

    Beste mensen,
    Ik reageer zelden of nooit op berichten maar nu moet mij toch echt iets van het hart: ik zie zeer zeker het grote belang van de zogenaamde “zachte waarden” maar echt: ik zit niet te wachten op de zogenaamd persoonlijke aanpak en Jip &Janneke taal, sterker nog: het hangt mij de keel uit. Moe wordt ik van de bedrijven en instellingen die bij elke nieuwe maanstand tot de conclusie zijn gekomen dat het tijd is voor iets nieuws. Ik ontvang een steeds groter wordende stroom van marketingkul.
    Waarom vernieuwen en elke maanstand een nieuw logo, kortingsbonnen voor de Efteling, een aanbieding voor het volgen van een cursus pottenbakken , een proefabbonnement op de Linda, ‘ n “gratis” I-pad, btw korting….. Doe gewoon goed wat goed moet zijn: een goede verzekering voor een redelijke prijs met vakbekwame medewerkers die begrijpen waar het om gaat. Ik kan het ook bondig zeggen: investeer in betrokken en vakbekwame medewerkers en niet in gebakken lucht. Ik stel het overigens wel op prijs dat u mij de gelegenheid geeft mijn mening te te geven en ik wens u goede zaken.
    Met vriendelijke groet,
    Johan van Veen

  37. N.J.A. Gerritse zegt:

    Vreselijk dat getutoyeer!
    Nederland wordt een horkerig boerenpummelland!
    In Frankrijk kennen ze nog courtoisie, in Duitsland höefflichkeit…
    Neem daar een voorbeeld aan!
    Gelukkig delen kennelijk een heleboel mensen deze mening

  38. Ron zegt:

    Mijn vorige verzekeraar, Ditzo, deed het ook: tutoyeren.
    In hun correspondentie werd het naar mijn idee nog extra overdreven, ik had het gevoel dat er meer Jij’s en Jou’s in stonden dan dat er u’s in gestaan zouden hebben wanneer ze niet zouden tutoyeren.
    Dit irriteerde me mateloos, en na een foutje wat ze niet op konden lossen was de maat vol en heb ik alle verzekeringen elders ondergebracht, daarbij heb ik expliciet gezocht naar een verzekeraar die een goed klantwaardering had, maar die ook NIET tutoyeert.
    Amper een jaar later is het weer zo ver, dus helaas weer overstappen.

    • Lars zegt:

      Hoi Ron, bedankt voor uw feedback. Onze klantwaardering hebben we vooral verdiend door de wijze waarop wij verzekeren, door de dekkingen die we bieden, hoe we uitkeren en hoe men een verzekering bij ons kan aanvragen. Dat is vooral waar het om draait.

      • Ron zegt:

        Beste Lars,
        U beantwoord maar de helft, de klantwaardering is voor mij nl. maar de helft van de beslissing om voor een bepaalde verzekeraar te gaan.
        Zolang er nog verzekeraars zijn die niet tutoyeren zal ik daar naar op zoek blijven.
        Persoonlijk vind ik dat u een domme beslissing neemt, als u moderniseert maar iedereen met u blijft aanspreken zal dit geen klanten kosten of minder opleveren, tutoyeren wel.

  39. Cees zegt:

    Wat een druktemakers hier. Alsof het gebruik van u of jij de kwaliteit van een verzekeraar bepaalt. Laat Zelf lekker z’n feestje vieren en reken ze af op het moment dat je claimt of iets aan je account wil veranderen.

    Ik vind de nieuwe website prachtig en ben zeer te spreken over de transparantie en het tonen van jullie als mens. Ga vooral zo door, zou ik zeggen.