11vanzelf

Nostalgie: de 11 allerleukste verzekeringscommercials die je nog van vroeger kent

Weet je nog? Dat verzekeraars vroeger gewoon nog heel grappig waren? We kijken er met weemoed op terug. Daarom nu de allerbeste lijst met de 11 meest nostalgische en spraakmakende Nederlandse verzekeringsreclames. Oftewel, lekker lachen op kosten van de concurrentie. Niet omdat het kan, maar omdat we het doen! 🙂

11: De paarse krokodil

Op nummer 11, niet de allerleukste, maar vanwege de enorme impact op de emancipatie van paarse krokodillen toch opgenomen in deze belangwekkende lijst.

10: Nog even moonen voordat we gaan

Strak binnengekomen op nummer 10, de “zeg maar dag tegen je grauwe-elke-dag-omgeving en op naar de rum en billen van Rio!” Of niet dan?

9: Auw

Enigszins gedaald maar toch nog steeds een sterkhouder, op nummer 9, de naald op zijn kop geslagen door de grootgrossierder in Nederlandse verzekeringshumor…

8: Hiddink 1998

Nummer 8 doet nog steeds pijn, totdat de Kromme, de Nees en de Stofzuiger opstaan. Nostalgie optima forma.

7: Van Lunteren

Gedaald van nummertje 5 naar 7, “Groundhog day”! Van Lunteren is een gewoontedier en elke dag is hetzelfde totdat…

6: Foutje bedankt

Steady op 6! Mag ik ff vangen? De überuitvergrote grootclaimer meneer van Looy werd altijd megavriendelijk behandeld door de meneer van REAAL.

5: Ik durf het bijna niet te vragen!

Nieuw binnengekomen in de top 5, deze gevleugelde uitdrukking die nog iets te vaak gebruikt wordt door foute types op verkeerde feestjes.

4: Bassie

Nnnnnnnnummmmmertjuuuuuuuuuuuuh 4! Wat hebben we gelachen. Vooral toen het gerucht de ronde deed dat Bassie echt een buitenechtelijk kind had. Was dus niet waar. Bleek onderdeel van de campagne. LOL FTW!

3: You can win if you want

De clou van deze nummer 3 ontgaat ons compleet. Echt hoor, nekdansend grote kerels uitdagen. Wij zouden je niet eens verzekeren! Maar hij blijft leuk.

2: Striptease

Al jaren op nummer 2, maar elke keer lijkt ie weer net heet van de naald! Tegenwoordig is er geen verzekeraar meer die zich zou wagen aan deze thematiek. Maar dat functioneel ook mooi kan zijn, bewijst deze commercial. Petje af.

1: Sjalalalaaa, twiedeletiedie, sjalala

De absolute nummer 1 aller tijden is zo ontzettend herkenbaar. Egeltje op de weg, uitwijken en weer doorgaan! Deze sympathieke Jamaicaan staat sindsdien in ons geheugen gegrift. Net als het liedje. Met afstand onze favoriet!

En dat waren ze

Nog niet genoeg van commercials? Lees hier onze review van de Nationale Nederlanden commercial met in de hoofdrol Merel: Waarom Merel van de Nationale Nederlanden-commercial beter af is bij Zelf.nl

You may also like...

6 Responses

  1. Johan zegt:

    Uit jullie eigen stal mis ik NOG Verzekeringen met de slogan “Soms zit het mee en soms zit het tegen”. Met die grote hond die de kleine hond opeet en dat de mevrouw dan zegt “Dat doet hij normaal nooit hoor”.

  2. Victor zegt:

    Die is inderdaad keihard over het hoofd gezien! Nog meer pareltjes waar we langs zijn gestruind? 🙂

    • Johan zegt:

      Hi Iwan dat is ‘m zeker. Mooi merk was dat NOG Verzekeringen. Ik zal nog eens in het archief duiken Victor. Leuk om ze even terug te kijken.

      • Johan zegt:

        Toch nog minimaal 1. Ik denk dat Ditzo met Robbie Muntz of John de Wolf ook wel een vermelding waard is. Robbie in zijn camper uit het raam schreeuwend contract is contract of John met het ziekenhuishemd met uitzicht op de arena. Jullie zouden eigenlijk een ranking moeten toevoegen. Dan zou ik ten koste van een andere deze kunnen nomineren. Dit was het van mijn kant.

  3. Jan van Dinten zegt:

    Ik vind reclame heel erg.
    En zeker als ze nog veel herrie maken ook.
    Echte humor is de enige juiste.
    Gegroet Jan van Dinten