Reisverzekering Zelf geen Beste Koop Consumentenbond meer? Stiekem toch wel!

Onze reisverzekering is al jaren iets om trots op te zijn. In 2011 én 2012 wees de Consumentenbond onze reisverzekering als Beste Koop aan. Dat is niet niks, want het betekent dat onze reisverzekering uitstekende dekking voor een lage premie biedt. In 2013 stevenden we ook af op een Beste Koop, maar helaas hebben omstandigheden roet in het eten gegooid. Nu hebben we een reisverzekering die precies hetzelfde is als de reisverzekering die wél het predicaat Beste Koop voert, maar kunnen we niet langer die felbegeerde titel gebruiken. We leggen graag uit waarom.

Reisverzekering Zelf wordt constant verbeterd

Een goede reisverzekering biedt de best mogelijke dekking tegen een zo laag mogelijke premie. Dat zijn twee factoren waar we constant aan blijven sleutelen. Onze reisverzekering heeft door de jaren heen steeds updates gehad. Sommige updates zijn klein en hebben weinig impact gehad, sommige zijn juist heel groot en veranderen veel aan bijvoorbeeld de dekking die wij bieden. Daarbij houden wij de premie natuurlijk nauwgezet in het oog en proberen we op dat gebied juist zo min mogelijk te veranderen. Het doel van de updates is in ieder geval een betere reisverzekering te kunnen bieden.

De reden dat wij geen Beste Koop meer voeren

Het is een open deur, maar Zelf is niet de enige die een reisverzekering aanbiedt. Andere verzekeraars zijn ook bezig om hun producten te verbeteren. Dat is een race waar Zelf tot nu toe stevig aan kop lag, maar dit jaar zijn wij blijven hangen in de pitstop. Inmiddels zijn hebben wij de race weer hervat en liggen weer aan kop. Helaas is dat net na het meetmoment van de Consumentenbond. Het gevolg: geen Beste Koop meer.

Intern proces gooit roet in ’t eten

De update naar reisverzekering versie 10.4 is vertraagd door een intern proces. Onze reisverzekering wordt immers niet zomaar eventjes gewijzigd, maar daar moeten veel mensen en afdelingen hun beoordeling over geven. Zo wordt de reisverzekering beoordeeld op juridische, risico, compliance en actuariële aspecten. Als we daarvan groen licht krijgen, dan kunnen we ‘live’ gaan. Doordat hier vertraging ontstond, konden wij onze nieuwe reisverzekering niet op tijd live krijgen. Bij ons zusje SNS Bank is het wel gelukt, wat ertoe heeft geleid dat zij wel de felbegeerde Beste Koop kunnen voeren.

Zelf Reisverzekering is voor jou de beste koop

Nu hebben wij een reisverzekering die precies dezelfde voorwaarden heeft als de Beste Koop reisverzekering, maar zonder het label Beste Koop. Wij bieden dus nog steeds een geweldige reisverzekering met een zeer goede dekking, tegen een zeer lage premie aan. Sla de voorwaarden er maar op na of doe een vergelijking op Independer.nl. We zien je daarna wel terug. Prettige vakantie alvast 🙂

Onafhankelijke vergelijkers zeggen dit

Ons klantcijfer op Independer.nl is een 8.1 en onze voorwaarden worden met een 7,6 beoordeeld. Verzekeringssite.nl gaf ons in 2012 de bronzen award voor de beste reisverzekering.

You may also like...

19 Responses

  1. Erwin zegt:

    In dit artikel wordt geen enkel feit genoemd op welke concrete voorwaarden de reisverzekering inmiddels weer Beste Koop zou zijn. Waarom zou ik dit artikel over zelf.nl geschreven door zelf.nl geloven? Op blauwe ogen? De slager die zijn eigen vlees keurt? Zeg Lars, noem eens de precieze oorzaken waarom jullie geen Beste Koop meer zijn en waarom nu weer wel? De vertraging van reisverzekering versie 3013.98.33.4 lijkt mij erg onwaarschijnlijk, tenzij je de verschillen met de vorige versie kunt benoemen gerelateerd aan de beoordelingscriteria van de Consumentenbond. Kom op, Lars, ik daag je uit. Geen vage redenen, maar valide argumenten.

  2. Wag van der Putten zegt:

    Geachte hr/Mevr, ik ben sinds vorig jaar december verzekerd ( doorlopende reisverzekering) maar ik ben niet blij dat ik jullie gekozen heb, dus na dit jaar ga ik naar iemand anders, omdat er al zoveel zaken verkeerd zijn gegaan, ten eerste heb ik nooit mijn polis en bescheiden ontvangen voordat ik op vakantie ging 8- 1-2013, toen heb ik een ovoorzien schade gemeld van $130, en vanaf dat moment is het alleen maar fout gegaan, ( heb jullie gebeld over mijn schade, een collega van u heeft telefonische verteld eerst kontakt met mijn eigen zorgverzekering op te nemen, heb dat gedaan, en die hebben weer gezegd naar mijn reisverzekering te gaan, toen zijn er een 2 tal declaratie formulieren naar een verkeerd huisadres gestuurd wat een hoop vertraging heeft opgelopen, nu heb ik alle notas ( nog niet ontvangen weer bij jullie opgevraagd om naar mijn zorgverzekering op te sturen) waarom betaal ik dan een extra premie in mijn doorlopende reisverzekering voor medicijnkosten als ik ze bij mij eigen reisverzekering moet in dienen, dus al met al ben ik niet blij met deze huidige ontwikkelingen, heb de afgelopen 15 jaar nog nooit een schadeclaim ingediend, en nu bij een nieuwe reisverzekering bij u afgesloten gaat helaas alles mis, en dat om een bedrag van $130 !!!!!!, hoop op een spoedige reactie uwerzijds, mvg Willy van der Putten

    PS:Polisnummer 86634050

    • Jansen zegt:

      De langstlopende verzekering moet als eerste uitbetalen en ziektekosten zijn tot een bepaald bedrag gedekt via de ziektekosten verzekering vandaar dat de rekening in eerste instantie daarheen gaat wat dan niet vergoed wordt gaat naar de reisverzekering. Dit is overal zo en heeft dus niets met de werkwijze van zelf.nl te maken.

    • Ellen de Ruyter zegt:

      Geachte redactie.

      Oktober/ november 2012 zij er spullen gestolen in de V.S politie rapport aankoop bonnen erbij gevoegd,worden we afgescheept dat we niet zorgvuldig waren geweest, zo probeert Zelf.nl onder hun verantwoordelijk uit te komen. Hoe bedenken ze het. dat ZELF>NL NUMMER 1 met het NIET na komen van hun verplichtingen is juist.

      Daarom:Ga toch naar ABN/Amro of een echte bank.
      Ellen de Ruyter.

  3. Jan Denissen zegt:

    Helemaal eens met Erwin,

    Een beetje zielig artikel eigenlijk, en is nergens voor nodig.
    Ik ben tevreden met mijn autoverzekering bij Zelf.nl

    Fijne dag

    Jan Denissen

    • Ger Knoop zegt:

      ben het eens met Jan Denissen,heb een autoverzekering bij Zelf.nl.
      Nooit problemen gehad,trouwens ook nooit schade
      Mvg Ger Knoop

      • Kees-Jan zegt:

        Ja Ger, als je nooit schade gehad hebt, dan is het makkelijk om tevreden te zijn. Je kan pas beoordelen als het een keer mis is gegaan. Ik heb dus geen mening; ben wel verzekerd via zelf maar heb nog geen schade gehad.

  4. Bart zegt:

    Wij van WC eend adviseren….WC EEND!

  5. Inge zegt:

    Ik snap ook heel goed waarom Zelf geen beste koop meer is. Ik heb in december een doorlopende reisverzekering afgesloten, afgaande op het predicaat ‘beste koop’. Maar de service is ver te zoeken. Geen beste koop dus. Het blijkt moeilijk om contact te krijgen: lange wachttijden, ineens afgebroken, contactformulieren die pas na 2 weken beantwoord worden.
    Ik was er gauw klaar mee en heb de verzekering alvast per 1-1-2014 opgezegd.
    Zelf betekent bij Zelf écht zelf: zoek het zelf maar uit!

    • Ellen zegt:

      Bij reisverzekering werelddekking, dossiernummer LK 3163859
      Ondanks politierapport en bewijs van diefstal “schade wordt niet vergoedt”
      Rede van Zelf.nl U bent niet zorgvuldig geweest , Wij sluiten het dossier ,
      dat. Kanniewaarzijn .

  6. Leo Linssen zegt:

    Als uw Zusje nu wel de beste koop is houd ik mijn hart vast.
    Ik wacht reeds vanaf november 2012 na het openen van een spaarrekening op de papieren voor ondertekening bij de SNS.
    Mijn vertrouwen in de SNS is ernstig geschaad, en nu blijkt dat u onderdeel bent van de SNS ga ik toch echt opzegging overwegen.

  7. Herman zegt:

    Beste Lars,

    Als ik dit zo lees (zowel je eigen stuk als de reacties er op) kan ik mij voorstellen dat Zelf.nl zich een andere contentmanager zou wensen…
    Je verhaal geeft geen enkel inzicht waarom er vertraging is opgetreden nog meldt het waar de veranderingen hebben plaatsgevonden. Een verwijzing naar de voorwaarden c.q. vergelijkingssites is niet meer van deze tijd. Bedenk daarbij dat verwijzing naar de moedermaatschappij SNS, gelet op de recente ontwikkelingen niet bepaald het vertrouwen doet toenemen.
    Al met al een heel slechte beurt dus. Uiteraard lokt je artikel dan ook negatieve reacties uit. En als je deze beantwoordt met een algemeenheid in plaats van dat je gaat zorgdragen dat deze ontevreden klanten z.s.m. in contact komen met terzake kundige personen, dan vraag ik me echt af wat de toegevoegde waarde is van je inzet. Lijkt mij toch niet dat je ingehuurd bent om de klanten (nog meer) teleur te stellen.
    Zelf heb ik nog geen slechte ervaring met mijn autoverzekering die bij jullie loopt maar dit soort berichtgeving maakt mij wel aan twijfelen of ik de juiste keus heb gemaakt. Ik blijf jullie dus zeer alert volgen!
    Overigens, als je hierop reageert, bedenk dan even goed of dit passend is en mij (en ik denk ook anderen) niet nog meer tegen het hoofd stoot.
    Met vriendelijke groet,
    Herman

  8. Rob Frieling zegt:

    Ik en mijn vrouw vinden Zelf de beste verzekering die wij op dit moment hebben, vorig jaar tijdens onze vakantie in Benidorm ben ik ernstig ziek geworden en moest ik naar het ziekenhuis, Zelf heeft alles maar dan ook alles geregeld wij hoefden niets te doen, dus ik weet niet wat sommige mensen hebben meegemaakt met Zelf, maar voor ons was het echt top!!!

    gr,

    Rob Frieling

  9. Esther zegt:

    Ik heb een doorlopende reisverzekering bij Zelf afgesloten. Voor een jaar. Dus 12 maanden, 365 dagen. Nu blijkt dat bij Zelf een jaar korter duurt.
    En laat dat nu net de duur van mijn vakantie zijn. Dus ik moet weer een nieuwe reisverzekering afsluiten terwijl ik dacht nog op mijn lopende polis verzekering nog mooi in deze periode viel.
    Ik bellen met zelf.’ Nee mevrouw, sorry dat kan onze computer niet verwerken. Ik kan de lopende polis niet alsnog een voor een jaar maken ook niet als u bijbetaald. Ik kan wel een aansluitende nieuwe verzekering afsluiten…’

    Kortom ik heb niet gekregen wat ik wilde.
    Voor mij geen zelf meer.

  10. emin zegt:

    net of zelf .nl reisverzekering heeft voor 365 dagen dus een jaar hmmmmmmmmmm ,ja kan wel jaar betalen ,,maar je kreegt maar 60 dagen dekking in europa wauwwwwwwwww of weet ik veel,,of je moet tent zetten op je woonkamer,,en bij geval incasseren ooooooooooo zijn veel verzekeraar bereoerd om uit te betalen.

    enige wat belangrijk is je koffer maar die kan je ook verzekering bij je luchtvaartmaatschappij en of een anullering verzekering voor je ticket maar goed dan betaal je iets meer voor de ticket en maar heb je ticket met ruime mogelijkheiden ,Kan je wijzigen annuleren geld terug noem maar op.

    En als je wat in buitenland koopt en wordt bestolen kreeg je ook niet geld van terug ,,en je contant geld is verzekerd 250 tm max 1000 euro wauw afhankelijk weetje wat rondje bacardi doen kost in buitenland 300 euro …en als ik contant boot wil kopen in monaco??

    Je kan beter afspraken maken met je luchtvaartmaatschappij is voordeliger en beter.

    Met mijn visiei en onderzoeken kunnen deze verzekeraar binnenkort zijn deuren op moeten met betere voorwaarden en aanbod komen.. heel simpel

  11. Gerard zegt:

    Beste reisverzekering, alleen wanneer je het standaard risico wilt verzekeren. Ga je bijvoorbeeld parachutespringen in het buitenland of andere ‘gevaarlijke’ sporten beoefenen dan is dat uitgesloten van de dekking. Wintersport kan dan weer wel meeverzekerd kan worden, terwijl het risico op ongevallen (en dus kosten voor zelf.nl) vele malen groter is (misschien wel de meest risicovolle sport van allemaal).

    Wat dat betreft is de concurrent dan misschien iets duurder, maar is er wel meer mogelijk…

  12. Bilal zegt:

    Klantvriendelijkheid en service is ver te zoeken bij de klantenservice van Zelf.nl. Voordat ik op vakantie ging heb ik een reisverzekering afgesloten bij zelf.nl. Bij het aangaan van de verzekering zou je denken dat zal wel goed zijn met alle keurmerken en prijzen die Zelf.nl wint.

    Op het moment dat je schade hebt, leer je de ware aard van Zelf.nl kennen. Geen medeleven met de klant maar meer Zoek het ZELF maar uit, we heten niet voor niets ZELF.NL

    Ik vestig mijn hoop nu maar op de directie en hopen dat zij wel naar de klant luisteren en met een oplossing komen.

    • Ellen de Ruyter zegt:

      Wij hebben het zelfde ervaren,
      daarom zeg ik had ik maar naar een goede bank gegaan.
      Ellen de Ruyter

    • Ellen de Ruyter de Groot zegt:

      Wij hebben het zelfde ervaren,
      daarom zeg ik had ik maar naar een goede bank gegaan.
      Ellen de Ruyter