Uitslag grote Zelf.nl Eindejaarsenquête

Net voor de jaarwisseling vroegen wij aan al onze klanten hoe wij het hebben gedaan in 2011. Dat levert namelijk ideale stof op om met een frisse blik 2012 binnen te stappen. Onze klanten hebben dan ook massaal gehoor gegeven aan onze oproep en een streng maar rechtvaardig oordeel gegeven over Zelf.nl. Ruim 900 mensen hebben de enquête ingevuld. In de enquête stelden wij vier vragen:

  • Welk rapportcijfer geeft u aan ons voor 2011?
  • Kunt u aangeven waarom u ons dat cijfer geeft?
  • Wat kunnen wij in 2012 voor u verbeteren?
  • Hoe groot is de kans dat u ons aanbeveelt bij mensen in uw omgeving?

Rapportcijfer gemiddeld een 7,5

Met een gemiddeld rapportcijfer van een 7,5 kunnen we redelijk tevreden terugblikken op 2011. Toch biedt dat ook nog genoeg ruimte voor verbetering. Met de bruikbare op- en aanmerkingen die wij binnen hebben gekregen gaat dat ook zeker lukken.

Positieve beoordelingen

We kregen vaak te lezen dat onze communicatie aan de telefoon of per e-mail duidelijk en helder was. Ook roemden mensen ons om de lage premies. Ten slotte werden onze medewerkers aan de telefoon in het zonnetje gezet. Ze werden deskundig genoemd en zijn snel en adequaat.

Toen ik mijn eerste auto kocht ben op een hele oprechte en nette manier geholpen met het afsluiten van een goede verzekering. Mijn auto is begin vorig jaar (2011) zonder dat ik er wat aan kon doen totall los gereden, dit was voor mij de eerste en ik hoop laatste keer. Mede dankzij jullie verliep het allemaal heel soepel en ben ik prima geadviseerd door jullie. Ook vind ik het fijn dat alles zo duidelijk en ruim van te voren wordt aangegeven als er veranderingen plaatsvonden.

Negatieve beoordelingen

Er waren ook mensen die ons een negatieve beoordeling gaven. Zo werden we door sommige mensen traag genoemd in de afwikkeling bij schade. Ook de premieverhoging waar men in sommige gevallen mee te maken heeft gehad, werd ons niet in dank afgenomen. Bovendien hebben we klaarblijkelijk verkeerde premie bedragen geïnd.

Je wordt om de tuin geleid! Eerst een polis afsluiten en dan denken dat het goedkoop is. Maar als de polis eenmaal binnen is en al betaald, krijg je een naheffing waar je niet goed van wordt. Schandalig is dit.

Wat kunnen we verbeteren in 2012?

We hebben een flink aantal keren kunnen lezen dat wij “vooral zo door moeten gaan”. Mensen die (erg) tevreden met ons zijn, zien niet zo snel wat wij nog kunnen verbeteren. Toch is er ook een groot aantal mensen geweest dat vond dat wij een nóg lagere premie moeten gaan hanteren. Verder kan de communicatie van ons natuurlijk altijd beter. Voor ons is het een streven om verzekeren voor u inzichtelijk te maken.

Bedankt voor uw reacties

Iedereen die de moeite heeft genomen om onze enquête in te vullen willen wij hartelijk bedanken voor de genomen moeite. We gaan er alles aan doen om ook in 2012 aan uw (hoge) eisen te voldoen.

You may also like...