tim-manager-internet

Waarom het nieuwe Zelf jou blij gaat maken

Wij bij Zelf doen ons werk graag en goed. Is dat interessant? Nee, maar het gevolg wèl. Want als wij ons werk met plezier zo goed mogelijk uitvoeren, hoef jij je nergens druk over te maken en kun je zorgeloos alles uit het leven halen. En daar gaat het om. Daarom kies je voor ons.

Om dit te bereiken hebben we de afgelopen tijd hard gewerkt aan de verbetering van onze website, klantenservice en nog veel meer. Maar daar kan Tim, onze Innovatie manager je meer over vertellen. Take it away, Tim:

Wat is de meest ingrijpende vernieuwing bij Zelf?

“Dat we nu alles rondom onze verzekeringen en service een stuk beter uitleggen. Ook het zichtbaar maken van de mensen achter Zelf vind ik een hele belangrijke stap. Ik wil zelf ook weten met wie ik zaken doe bij andere bedrijven.”

Precies

“Verder heb ik een hekel aan grote organisaties waar je als nummer behandeld wordt, niemand jou of je situatie kent en je daardoor iedere keer je complete verhaal opnieuw moet doen. Dit willen we doorbreken met Zelf door echt bereikbaar te zijn. Nog niet alle systemen laten het toe, maar alle mensen een eigen pagina geven met contactgegevens is een belangrijke eerste stap!”

En wat nog meer?

“We proberen zo transparant mogelijk te zijn en laten zelfs op onze homepage zien aan welke projecten we bij Zelf werken om onze verzekeringen en service constant te verbeteren naar aanleiding van de opmerkingen van onze klanten.”

Wat heeft de klant hier aan?

“Onze klanten weten nu precies waar ze aan toe zijn, zodat er achteraf geen vervelende teleurstellingen ontstaan. We blijven dit constant verbeteren naar aanleiding van de input van onze klanten en collega’s aan de telefoon.”

Zijn alle vernieuwingen zichtbaar voor de klant?

“De hele look & feel is compleet anders. Het voelt allemaal veel prettiger. Het in één keer berekenen van al onze verzekeringen maakt het voor onze bezoekers daarnaast een stuk makkelijker om een complete vergelijking te maken.”

Waar ben jij zelf het meest trots op?

“Hoe mooi het allemaal geworden is! Leuk ook om te zien hoe snel we ‘volwassen’ zijn geworden met Zelf. De eerste versie van de website kostte vijf jaar geleden slechts een dag om te ontwerpen. Onze huidige website maakten we in ongeveer drie weken. Nu hebben we achter de schermen zo’n anderhalf jaar gewerkt aan de stijl, kleuren, iconen, teksten, foto’s, interactie en techniek… En dat is te zien.”

Hoe dan?

“In mijn ogen hebben we het nu echt voor elkaar gekregen om een redelijk saai en soms moeilijk product op een erg leuke een simpele manier uit te leggen. Daarnaast hebben we natuurlijk ook eindelijk een kickass logo wat ik overal op ga plakken!”

Nog iets vergeten?

“De site wordt later dit jaar ook volledig geoptimaliseerd voor alle smartphone- en tabletgebruikers. Dit laat nog even op zich wachten, maar ik ben er wel al best trots op!”

You may also like...

9 Responses

  1. Rudy zegt:

    Wellicht is het verstandiger om naar klantvriendelijkheid te kijken ipv een moderne website. Mijn defecte tablet is nu al vanaf 21-8 in behandeling. En we praten hierbij over een nieuwwaarde van 250 euro. Dit moet toch sneller kunnen lijkt mij?

  2. R. Kriek zegt:

    Een van de redenen waarom ik overgestapt ben naar Zelf was het irritante tutoyeren van mijn vorige verzekeraar.
    Het is een verschijnsel van deze tijd, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat op prijs stelt.
    Als Zelf dit gaat doen en blijft doen ga ik op mijn gemak weer op zoek naar een andere, meer beleefde, verzekeraar.

    Dus beste Tim, ik kan me niet herinneren dat wij samen in de klas hebben gezeten, dus als JIJ wilt dat ik bij JOU klant blijf, gooi dan alsJEblieft het tutoyeren overboord!

  3. M.geers zegt:

    R. Kriek haalt me de woorden uit de pen.
    Tutoyeren heeft niets te maken met klantgerichtheid, goede service en kwaliteit verlenen.
    Popie-Jopie-gedrag lijkt alleen maar hip en komt uw professionele uitstraling niet ten goede.
    Uiteraard mag u tutoyeren als u tijdens (mail-)contact merkt dat uw klant zich meldt of adresseert met de voornaam.
    Ik wens u wijsheid en hoop dat u uw klanten serieus blijft nemen en met respect blijft behandelen!

  4. André zegt:

    Ook ik onderschrijf de mening van mevrouw of meneer Kriek.
    Wil ik je kunnen blijven respecteren zul je toch dat tutoyeren moeten laten. Wil de relatie graag zakelijk houden…
    Heb tot op heden plezierige ervaringen met uw bedrijf, wil dat graag zo houden.

  5. Mirjam zegt:

    Hoi iedereen bij Zelf,

    Ik vind het een waanzinnige site! Jullie nemen een echte sprong vooruit en daar heb je lef voor nodig! Zoals altijd blijft de discussie over u versus jij menig tong beroeren dus je zult altijd weerstand ondervinden wanneer je dat verandert. Ik vind tutoyeren helemaal kloppen bij de boodschap die jullie verkondigen. Daarnaast is het ook erg verfrissend!

    Dus wat mij betreft, en met respect naar ieder zijn mening: petje af!

  6. W.J. van der Kamp zegt:

    Het is wel begrijpelijk maar mijns inziens niet zo wenselijk om de beleefdheidsvorm niet langer in acht te nemen. Ik heb met Zelf een zakelijke relatie, geen vriendschappelijke. Dat wil niet zeggen dat ik de dames en heren niet aardig zou vinden. Juist als er is een keer wel wat te matten zou zijn (en dat komt voor) dan is de zakelijke u vorm te verkiezen boven de je vorm. Door die beleefdheid wordt de persoon namelijk niet benaderd als een goede vriend maar als een (goede) zakelijke relatie. Ik ben blij met de vernieuwing maar minder gelukkig met het ge-je en ge-jij.

    • Lars zegt:

      Bedankt voor uw feedback. In een-op-eencontact blijven wij u en uw hanteren, tenzij iemand anders aangeeft. Wat dat betreft verandert er dus niets.

  7. Andy van Faassen zegt:

    jullie moetten ZELF met hoofd letters zetten spreekt persoonlijker aan voor de rest moet je met bedrijven, leer scholen en de politiek (DE STAAT) verbonden zijn !!! dan heb ik er nog wat aan in de TOEKOMST !!!