Zelf.nl houdt de kosten laag door slimme marketing

Eerder heb ik u drie redenen gegeven waarom u bij Zelf.nl een lage premie betaalt. Een daarvan is het laag houden van onze kosten. Daaronder vallen ook de kosten die wij maken bij het bedrijven van onze marketing. Die zit bij ons, al zeg ik het zelf, slim in elkaar. In dit artikel wil ik daar nader op ingaan.

Enorme reclamebudgetten worden door u betaald

Andere verzekeraars zoals Ditzo, Alsecur, FBTO, Ohra of Centraal Beheer kiezen ervoor om enorme bedragen te stoppen in het maken van reclame. Dit doen zij om naamsbekendheid te krijgen en te behouden. Nadeel daarvan is dat er tonnen of zelfs miljoenen voor nodig zijn om dat te bereiken. Bovendien brengt dat ook nog eens risico’s met zich mee.

Met grote reclamebudgetten bereik je grote groepen mensen. Helaas zullen veel van die mensen het aanbod niet voldoende interessant vinden om tot een aankoop over te gaan. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat de prijs van het product te hoog is of omdat die mensen niet binnen de doelgroep vallen. Als een reclamecampagne daarom mislukt, dan moeten die kosten wel worden terugverdiend. U raadt het misschien al: de klant betaalt dat uiteindelijk.

Zelf.nl is wat dat betreft heel anders. Wij willen geen tonnen investeren in onze goede naam. Onze goede naam vloeit vanzelf voort uit hetgeen dat wij doen: verzekeren zonder poespas. Wij gebruiken uitsluitend het internet om onze (potentiële) klanten te bereiken en zo hebben wij al 60 duizend mensen bij ons mogen verwelkomen. Dat hebben wij bereikt door op een slimme manier met dit medium om te gaan.

Niet met hagel schieten, maar 1-op-1-marketing

Een radio- of televisiecommercial wordt gehoord of gezien door een breed publiek. Het merendeel door mensen waarvoor het aanbod niet interessant is. Dit is een groot issue; zeker voor verzekeraars. Niet iedereen heeft namelijk een huis, gaat op reis of heeft een auto waarvoor een verzekering nodig is.

Zelfs mensen die wél een huis of een auto hebben, zitten niet direct te wachten op een verzekeringsaanbod van ons. Via internet komt Zelf.nl daarom alleen in contact met mensen voor wie ons aanbod op dat specifieke moment interessant is. Dat noemen wij 1-op-1-marketing. Daarmee bedoelen we dat Zelf.nl geen geld spendeert aan mensen voor wie onze verzekeringen niet interessant zijn.

Uw surfgedrag kan worden gevolgd

Op internet wordt uw surfgedrag door een groot aantal aanbieders van producten gevolgd. Dat is vaak een onderwerp van maatschappelijke discussie. Het wordt echter maar zelden belicht vanuit het perspectief van de websites die een consument bezoekt. Hun voortbestaan wordt namelijk gewaarborgd door de inkomsten die zij verkrijgen uit advertenties. Door deze inkomsten kunt u ‘gratis’ gebruik maken van hun informatie, nieuwsaanbod of entertainment. Het alternatief is dat u moet betalen voor dat aanbod.

U kunt zich voorstellen dat een advertentie meer oplevert als deze interessant is voor degene die hem te zien krijgt. Uw surfgedrag kan daarom worden gevolgd om te weten waar uw interesses liggen. Als u bijvoorbeeld op Marktplaats naar een tweedehands auto hebt gezocht, dan kunt u op een andere website een advertentie zien van onze autoverzekering. U bent op dat moment voor ons interessant omdat u geïnteresseerd bent in een nieuwe auto en dus waarschijnlijk een autoverzekering nodig heeft.

Voor een relevante advertentie betaalt de adverteerder meer dan wanneer deze een miljoen dezelfde advertenties inkoopt. Het voordeel voor de adverteerder is echter dat hij maar één keer hoeft te betalen. Bovendien heeft hij dan een hogere kans dat degene die de advertentie te zien krijgt daadwerkelijk klant bij hem wordt.

Zelf.nl maakt dus gebruik van advertenties die voortkomen uit uw interesses. Daar maken we dan ook geen geheim van. Wij willen ook geen Big Brother zijn, want we koesteren de bescherming van persoonsgegevens. Het voordeel voor u is dat wij op deze manier onze commerciële kosten laag houden en hierdoor is de prijs van onze verzekeringen bijzonder scherp. Een ander voordeel is dat de websites die u bezoekt, inkomsten krijgen waardoor ze hun diensten aan u kunnen blijven aanbieden.

Mond-tot-mondreclame

Aangezien Zelf.nl niet op radio, televisie of print adverteert, kunnen we ook niet roepen dat we geweldig zijn. Zelf.nl kan alleen maar een groot merk worden wanneer onze medewerkers dagelijks waarmaken wat we beloven. Alleen dan heeft Zelf.nl een kans dat u het doorvertelt aan uw familie, vrienden en bekenden. In onze optiek is een investering in die goede service de beste reclame die we kunnen maken.

Zelf

Jij leeft. Zelf verzekert.

You may also like...