“Ziet u ook dat-ie rood is?”

Zelf.nl vindt klantenservice heel belangrijk. Ons team van goed opgeleide mensen staat u graag telefonisch te woord. Wij helpen dagelijks heel veel klanten met het afsluiten van en vragen over onze verzekeringen. Om u een beeld te geven van de gesprekken die in ons call center gevoerd worden plaatsen wij regelmatig artikelen die geschreven zijn door onze medewerkers.

Het afsluiten van een autoverzekering

Bij Zelf.nl laten we zien dat een verzekering afsluiten gemakkelijk kan zijn. Dat daar geen tussenpersonen voor nodig zijn, zolang wij duidelijk vertellen wat de risico’s zijn en wat het kost om je daartegen te beschermen.

Rode Renault Clio

Duidelijk zijn

Dat betekent ook dat we ingewikkelde termen uit de weg moeten gaan. U verwacht van ons niet dat we beginnen over bijvoorbeeld een portefeuillescan of herverzekeringspartners. Toch ontkomen we er niet altijd aan vragen te stellen waar u niet direct een antwoord op heeft.

“Meldcode?”

Om een auto te verzekeren, heeft Zelf.nl een kenteken en een meldcode nodig. Dat eerste lukt prima, dat tweede levert soms onduidelijkheid op. “Een meldcode? Wat bedoelt u daarmee?” Begrijpelijk, want u koopt niet iedere dag een andere auto. Daarom voegen wij daar bijna altijd de aanwijzing “het zijn de laatste vier cijfers van uw chassisnummer” aan toe. Dat chassisnummer staat op het kentekenbewijs. Dan volgt een zucht van opluchting en worden de nummers netjes opgenoemd.

Positieve verrassing

Toch is de autoverzekering ook het product dat de meeste positieve verrassingen oplevert aan de andere kant van de telefoon. Na het noemen van het kenteken en de meldcode hebben we de rest van de eigenschappen van de auto er in een mum van tijd bij gevonden. “Het is een Renault Clio, zie ik. Hij is uit 2002 en hij rijdt op benzine. Klopt dat?”

Mensen schrikken daar soms van, dat we dat allemaal weten. Alsof we naast ze staan of door de telefoon kunnen kijken. “Ziet u ook dat-ie rood is?”

Geschreven door: Peter Zantingh

You may also like...